Bagaikan Mimpi

    Author: Hasif Hamsyari Genre: »
    Rating

    Terbitan : KarnaDya Solutions
    Tahun terbitan : 2009
    Status: Dijual di kedai-kedai buku seluruh Malaysi

    Versi e-book: KLIK SINI

    Sinopsis : 

    DIAN... Dia tidak pernah mengecapi nikmat kejelitaan sebagai seorang gadis. Lantaran sikap ibu dan rakan yang memilih kasih, dia sering berkecil hati... Dian... menjadi seperti pungguk yang setia menantikan sinar rembulan...

    DEWA SANGKAWALA... Kerana ketandusan kasih dan sayang seorang ayah, dia telah bersumpah. Siapa sangka, dia terjerat dalam sumpahnya sendiri!
    Dua makhluk berbeza dunia ini dipertemukan dalam mencari erti sebuah kehidupan... Namun apa akan jadi apabila takdir menentukan, setiap pertemuan pasti ada perpisahan?

    Trivia : Sebuah puisi di dalam novel ini telah dipersembahkan di hadapan YABhg. Datin Paduka Seri Rosmah Mansor, isteri Perdana Menteri Malaysia ketika Bual Bicara Program Permata Pintar Negara di Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM), Bangi, Selangor. Turut disaksikan ialah Canselor UKM, Prof. Dato' Dr. Sharifah Hapsah Syed Hasan Shahabudin dan Dekan Fakulti Pendidikan UKM, Prof. Datin Dr. Siti Rohayah Ariffin. Sehubungan itu, berita-berita di akhbar tempatan telah menyiarkan penulis (Hasif Hamsyari) dan naskhah Bagaikan Mimpi bersama-sama YABhg. Datin Paduka Seri Rosmah Mansor. Untuk galeri gambar sepanjang bual bicara ini berlangsung, KLIK SINI.